Hoe een goede website voor artsen de werkdruk kan verminderen

Nooit meer onvolledige informatie

Met een goed ingerichte website kunnen patiënten formulieren invullen zoals medische vragenlijsten. Deze formulieren verzamelen alle informatie die jij nodig hebt tijdens je consultatie. De ingevulde vragenlijsten worden naar jou gestuurd waardoor jij je patiënt tijdens je consultatie niet meer moet bevragen. De patiënt kan op voorhand ook alle opzoekingen doen zoals welke medicatie die momenteel neemt. Dit bespaart je enorm veel tijd en zo is je consultatie niet voorbij terwijl de patiënt nog op zoek is achter die ene naam van dat blauw pilletje.

    Heldere informatie voor het maken van een afspraak

    Een overzicht van welke soort afspraken er zijn en wanneer elke afspraak geschikt is, mag niet ontbreken op je website. Wanneer kom jij bijvoorbeeld op huisbezoek? Is er een telefoonuurtje wanneer de patiënt jou kan bereiken? Als heel het gezin naar de dokter moet, hoeveel afspraken moet de patiënt dan maken, 1? Zorg dat deze veel voorkomende situaties op een logische plaats op de website staan zodat mensen deze informatie lezen vooraleer ze een (online) afspraak inboeken. Dat bespaart jou veel werk en stuurt je agenda niet nodeloos in de war.

    Minder onnodige telefoontjes & efficiënter werken

    Als patiënt wil je weten waar je voor staat en hoe je je het beste moet voorbereiden op een afspraak. Door een veelgestelde vragen-pagina en praktische informatie op de juiste plaats op je website te voorzien, kunnen veelvoorkomende vragen snel beantwoord worden zonder dat patiënten hoeven te bellen of e-mailen. Dit bespaart het secretariaat (of jou) enorm veel werk.

      Zorg voor rust in je praktijk

      Studio Han helpt je graag bij het bouwen van een gebruiksvriendelijke, toegankelijke én efficiënte website. Klaar om samen aan de slag te gaan? Neem contact op.

      Chat openen
      Hallo 👋
      Kunnen we je ergens mee helpen?