realisaties
Je klanten kopen geen producten en diensten. Ze kopen relaties, verhalen en magie.
Perstablo
B18
Perstablo is de beroepsfederatie voor pers-, tabak- en kansspelverkopers.
Krantenwinkels in België bieden steeds vaker producten aan die niet bestemd zijn voor minderjarigen. Denk aan alcohol, gokspelen, tabak- en nicotineproducten.
Studio Han ontwikkelde een nationaal charter met het kwaliteitslabel B18 dat streeft naar verantwoorde verkoop. De krantenwinkels die het charter ondertekenen, ontvangen het kwaliteitslabel om zichtbaar in hun winkel op te hangen & krijgen extra zichtbaarheid via de bijhorende website.
Dit geeft het signaal aan jongeren én aan de hele maatschappij dat deze krantenwinkels begaan zijn met hun klanten. Deze winkels zijn betrouwbaar. Je kan op hen rekenen dat zij zorg dragen voor onze jongeren en daar mogen ze fier op zijn.
- 🖊️ creatie logo, identiteit & huisstijl waaronder kleurenpalet, lettertypeset, beeldenbank
- 🖥️ website: structuur, ontwerp, programmatie, onderhoud en beveiliging — met interactieve kaart, formulieren, drietalig
- 🏅 jaarlijkse stickers van het kwaliteitslabel
- samenwerking met Mind The View
aanleg beeldenbank




B18 heeft een grote maatschappelijke relevantie, te merken aan de (negatieve) persaandacht over krantenwinkels. B18 biedt een positief tegenwicht en bouwt een community van krantenwinkels die wél betrouwbaar zijn.
persartikels: VRT, De Standaard, Nieuwsblad, HLN
Digital for Youth
Digital for Youth is een vzw die de digitale kloof in België wilt verkleinen voor jongeren met een gebrek aan (digitale) kennis en/of middelen (laptops, internetverbinding,…).
Dit doen ze in de eerste plaats door het ter beschikking stellen van laptops. Deze ontvangen ze, samen met financiële steun via donaties van bedrijven. De computers delen ze vervolgens uit aan sociale organisaties en scholen die met kansarme kinderen werken.
Het vroeg echter veel energie om genoeg materiaal en financiële steun te verzamelen. Studio Han zorgde voor een hippe professionele uitstraling die beide doelgroepen aansprak. Doneren wordt hiermee een coole no-brainer actie waarmee bedrijven graag beroep doen op hun sociaal-maatschappelijke verantwoordelijkheid.
- 🖊️ creatie logo, identiteit & huisstijl waaronder kleurenpalet, lettertypeset, iconenset, fotografisch communicatieconcept met aanleg van een beeldenbank
- 🖥️ website: structuur, ontwerp, programmatie, onderhoud en beveiliging — met interactieve kaart, formulieren, tweetalig, community- en nieuwsartikels
- 📗 visitekaartjes, roll-up banner, stickers, jaarlijks impactverslag, bedrijfskledij
- 🌐 e-mailhandtekening, e-mail marketing template, PowerPoint template, Word template, social media profiel en templates, digitale huisstijlgids